امروز : 04 آذر 1403
سید علی اکبر سیدی
کارشناس سلامت محیط
کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط


شرح وظایف کارشناس سلامت محیط
  1. تدوین برنامه عملياتي برنامه بهداشت مراكز بهداشتي درماني و بيمارستانها و پسماند عفونی
  2. پيگيري اجراي دستورالعمل ها و استانداردهاي مرتبط
  3. مشاركت در جلسات كميته كنترل عفونت دانشگاه
  4. برنامه ريزي و اجراي دوره هاي آموزشي
  5. تهيه و تدوين برنامه هاي نظارتي بر مراكز بهداشتي درماني و...
  6. مشاركت در انجام برنامه اعتبار بخشی سالانه بيمارستانها
  7. كنترل وسايل و تجهيزات بهداشتي بيمارستان در بخشهاي C.S.R ، لنژري و آشپزخانه و...
  8. نظارت بر مستمر وضعيت دفع فاضلاب بيمارستانها و مراکزدرمانی
  9. نظارت مستمر بر وضعيت دفع پسماندهاي بيمارستاني و مراکزدرمانی – دارویی – شیمیایی و جیوه
  10. نظارت مستمر بر وضعيت بهداشتی و دفع پسماندهاي جیوه دندانپزشکی ها
  11. نظارت و پایش برنامه ساماندهی پسماندهای بيمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی
  12. نظارت و پایش برنامه ساماندهی پسماندهای پزشکی بخش خصوصی
  13. نظارت و پایش برنامه ساماندهی پسماندهای شیمیایی و دارویی
  14. نظارت و پایش برنامه ساماندهی پسماندهای خطرناک
  15. تنظیم اظهار نامه بیخطر سازی پسماندهای عفونی نوک تیز و برنده
  16. پیگیری تجهیز  بیمارستانها به سیستم بیخطر سازی پسماندها
  17. ارائه مشاوره و رهنمودهای کارشناسی در مدیریت پسماندهای پزشکی در انتخاب  نوع سیستم ،روشهای جمع آوری و...
  18. صدور مجوز شرکتهای انجام مدیریت اجرایی پسماندها
  19. نظارت بر وضعيت گندزدايي و ضدعفوني و استريليزاسيون
  20. نظارت بر وضعيت بهداشتي و ايمني كليه قسمتهاي بيمارستان
  21. كمك به حفظ و ارتقاء جايگاه بيمارستان در نظام شبكه بهداشتي كشور
  22. پايش برنامه هاي مسئولين بهداشت محيط بيمارستانها
  23. پيگيري تخصيص اعتبارات اجراي برنامه
  24. مشاركت در اجراي طرح هاي تحقيقاتي و پژوهشی
  25. جمع آوري و تجزيه و تحليل آمار مربوطه و فيدبك
  26. تهيه شاخص هاي مربوطه
  27. نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در سامانه سامح
  28. پایش واحدهای تابعه و مراکز بهداشت شهرستان ها
  29. تهیه مستندات برنامه عملیاتی وزارت متبوع (HOP )
  30. رسیدگی به شکایات سامانه 190 بهداشت
  31. تدوین برنامه عملياتي بهداشت پرتوها                                                     
  32. ابلاغ و اجراي دستورالعملها و استانداردهاي مرتبط
  33. نظارت بر اجراي استانداردها و اصول اساسي حفاظت در برابر اشعه
  34. نظارت و بررسی عملکرد مراقبین سلامت در سامانه سیب در خصوص برنامه نور خورشید و رادون
  35. پیگیری و اجرای پروژه های برنامه بهداشت پرتوها (سنجش رادون و نور خورشید و....)
  36. پيگيري دفع صحيح پسماندهاي راديواكتيو در مراكز توليد كننده پسماندها(مراکز پزشکی هسته ای)
  37. ايجاد هماهنگي بين مسئولين فيزيك بهداشت مراكز راديولوژي جهت اجراي دستورالعمها
  38. راهنمایی مراکز کار با اشعه در استفاده از سامانه صدور مجوزها در سایت اینترنتی سازمان انرژی اتمی
  39. تهيه و تدوين برنامه بازديد از مراكز پرتوساز
  40. بازدید از مراکز کار با اشعه  وبررسی وضعیت بهداشتی آن
  41. ثبت بازرسی ها در سامانه سامح 
  42. دزیمتری و بررسی وضعیت حفاظتی مراکز کار با اشعه
  43. بررسی، تهیه و ویرایش و تایید پلان  فضاهای کار با اشعه
  44. بررسی و پیگیری اخذ مجوز کار با اشعه مراكز پرتوساز و پيگيري رفع نواقص
  45. اخذ کد رهگیری وزارت بهداشت  جهت مراکز کار با اشعه
  46. کالیبراسیون دستگاهای دزیمتری بطور سالانه
  47. برنامه ريزي و اجراي دوره هاي آموزشي
  48. تدوين و تهيه بسته هاي آموزشي ( پوستر ، پمفلت ، فيلم و گاهنامه و... )
  49. آموزش و اطلاع رساني همگاني از طريق رسانه و جرايد و نصب بنر و...
  50. پيگيري انجام معاينات دوره اي پرتوكاران و جمع آوري اطلاعات آنها
  51. رسيدگي به شكايات واصله در خصوص بهداشت پرتوها
  52. پاسخ به استعلام تاسيس دكلهاي BTS
  53. نظارت بر فعاليت پرتوكاران و پايش فيلم بج ومیزان پرتوگیری پرتوکاران
  54. همكاري با واحد بهداشت حرفه اي جهت پرتوسنجي از مراكز صنعتي
  55. پيگيري تخصيص اعتبارات اجراي برنامه
  56. مشاركت در اجراي طرح هاي تحقيقاتي و پژوهشی
  57. جمع آوري و تجزيه و تحليل آمار مربوطه و فيدبك
  58. تهيه شاخص هاي مربوطه
  59. پایش واحدهای تابعه و مراکز بهداشت شهرستان ها
  60. تکمیل اطلاعات مربوط در پورتال مرکز سلامت محیط و کار
  61. تهیه مستندات برنامه عملیاتی وزارت متبوع (HOP )
  62. رسیدگی به شکایات سامانه 190 بهداشت